[VIDEO] 6000 Warga Papua Mengucapkan Syahadat Massal


FAKTAMEDIA.NET - 6000 Warga Papua Mengucapkan Syahadat Massal. Kami lakukan dakwah di Papua dengan penuh pengorbanan. Pernah kami keluar ke pedalaman suku Tatsmit.

Kami juga disambut dengan panah serta tombak serta habis, badan saya dengan panah beracun hingga saya dilarikan ke tempat tinggal sakit. Nyaris satu minggu saya dirumah sakit, namun tetaplah sabar. Anehnya, beberapa orang yang memanah saya turut menghantar saya ke tempat tinggal sakit.

Sesudah pulih, kami tetaplah masuk ke suku itu, Hingga kami di terima serta yang pertama yang kami sampaikan yaitu bagaimna langkah mandi memakai sabun, syampo serta berus gigi pada suku itu, hingga mereka terasa nyaman kerana sampai kini mereka suku itu memakai minyak babi sebagai sabun.

Sesudah mereka berkesan dengan mandi gunakan sabun, syampo, baru kami lakukan dakwah tauhid, pada awal dakwah kami disana, kami mengajak 2000 orang kelapangan untuk mandi beramai-ramai untuk menyingkirkan najis mughallazah mereka, serta mengajak mereka syahadah.

Alhamdulilah, 2000 orang sudah masuk agama islam, serta sekian waktu yang singkat selepas itu, 4000 lagi mengucap kalimah syahadah.

Ustaz Dahlan

video bisa anda tonton disini : 



Sumber: islamidia

Subscribe to receive free email updates: